Lokalni poslodavci mogu biti jedan od najboljih izvora saveta i smernica za učenike koji razmišljaju o svojim budućim karijerama. Kroz saradnju sa poslovnim svetom, škole i koledži svojim učenicima mogu da predstave radna iskustva iz "stvarnog sveta", njihovo učenje učine relevantnijim, i otvore im oči za različite načine da stignu do karijera koje žele.

Morgan Sindall je građevinska firma koja posluje širom Velike Britanije koja već deset godina sarađuje sa obrazovnim institucijama. Ovde govore o vrednosti partnerstava između industrije i obrazovanja, njihovim inicijativama da pomognu učenicima da razumeju celokupnu dostupnu ponudu mogućnosti za zapošljavanje, i važnost pozicioniranja tehničkog i stručnog obrazovanja (TVET) kao kredibilne staze ka plodnoj karijeri.

U kompaniji Morgan Sindall naporno radimo da održimo snažne veze sa lokalnim zajednicama u kojima poslujemo. U svetlu opšte prepoznatnog nedostatka veština sa kojim se suočava građevinska industrija, jedna od ključnih oblasti na koju usmeravamo pažnju je zapošljivost mladih. Kroz niz inicijativa radimo direktno sa školama, koledžima i univerzitetima na predstavljanju sveta rada i isticanju potencijalnih karijernih prilika koje su dostupne u okviru građevinske industrije.

Veliki broj aktivnosti u ovoj oblasti organizuju i koordiniraju tri poslovna savetnika koji inspirišu narednu generaciju da istraži karijere širom različitih sektora, uključujući i građevinski. Takođe imamo i posvećeni tim registrovanih STEM ambasadora koji su do sad podržali preko 7.000 mladih tokom više od 700 volonterskih sati.

Kako sve veći broj poslodavaca prepoznaje važnost rada sa učenicima u svim fazama njihovog obrazovnog putovanja, škole i koledži imaju realnu priliku da svoje TVET programe učine relevantnijim tako što će iskoristiti veštine i stručnost lokalnih biznisa. Ovde, predstavljamo neke od najdelotvornijih načina koje mi koristimo u saradnji sa školama i koledžima kao izvor inspiracije za obrazovne ustanove koje žele da se povežu sa poslodavcima.

Praktični saveti i smernice

Veliki broj naših inicijativa sa školama i koledžima podrazumeva praktičnu podršku učenicima kroz povezivanje sa njima u samom okruženju u kome uče. Na ovaj način, u mogućnosti smo da istaknemo niz mogućnosti za zaposlenje koje su im dostupne u građevinskoj industriji i podržimo ih u izgradnji neophodih veština, sposobnosti i stavova koje poslodavci iz različitih sektora očekuju od potencijalnih kandidata.

Od većine naših građevinskih menadžera, projektnih menadžera, menadžera gradilišta i inženjera tražimo da idu u škole i koledže i drže prezentacije o svojim ulogama i svemu onome što one podrazumevaju. Neki od naših mlađih zaposlenih takođe govore o svojim iskustvima i odgovaraju na pitanja učenika. Kroz pisanje radne biografije i simulacije intervjua ističemo glavne odgovornosti i karakteristike koje poslodavci traže, a sve to je podržano praktičnim aktivnostima za razvoj ključnih veština za zapošljivost.

Obrazovni izazovi

Kroz inicijative izazova, pomažemo školama i koledžima da realizuju nova iskustva u učenju i razviju veštine kod mladih ljudi i tako ožive svet građevinarstva. Jedna od takvih inicijativa je Constructionarium, koja učenicima pruža praktično iskustvo u oblasti građevinarstva tako što od njih zahteva da izgrade umanjene verzije inženjerskih projekata iz celog sveta. Ova inicijativa uspešno povezuje obrazovanje sa industrijom kroz formiranje partnerstava između akademskih institutcija, izvođača radova i konsultanata, kombinujući akademske, projektantske i građevinske perspektive.

U okviru Britanske nedelje nauke 2017 (British Science Week 2017) postavili smo izazov učenicima 7. razreda (uzrasta 11-12 godina) iz St. Benedict's School, u Vajthejvenu, Kambria, da razviju sopstvene predloge za održivu kolonizaciju nove planete, uzimajući u obzir faktore kao što su vodosnabdevanje i odlaganje otpada, proizvodnja energije, transport, proizvodnja hrane i izgradnja. Projekat je podstakao učenike da razmišljaju o povezanosti nauke, građevinarstva i životne sredine, kao i da izvrše procenu sopstvenog uticaja na životnu sredinu. Timovi učenika predstavili su svoje predloge predstavnicima poslovne zajednice, prikazujući kako su sproveli istraživanje i razvili svoje veštine upravljanja projektima, komunikacione veštine i veštine timskog rada.

Tokom trajanja ovog projekta, učenici su pokazali nivo zrelosti koji prevazilazi 7. razred. Dobro su radili u timovima i ponašali su se pozitivno i profesionalno. Držanje prezentacije nije lako, a njihova sposobnost da to urade sa samopouzdanjem pred direktorom, predstavnicima lokalnih firmi i vršnjacima bila je zaista impresivna, kaže Gilian Džonston, koordinator investicija u zajednicu iz firme Morgan Sindall, koji je prisustvovao ovom događaju.

Mogućnosti za radno iskustvo

Mogućnosti za kvalitetno sticanje radnog iskustva ne samo da uvode mlade u svet rada, već su i ključni faktor koji im pomaže da donesu odluku o svojoj budućnoj karijeri. Tokom 2017. godine podržali smo 170 dana stručne prakse za 28 mladih u Istočnoj Engleskoj. Jedan od ovih učenika je Džek Čaplin, iz srednje škole Stovupland iz Safolka. On smatra da je tronedeljna praksa naterala da se predomisli kada je reč o smeru koji je želeo da studira na koledžu, i nakon toga se upisao na Nivo 3 kvalifikacija za Izgrađeno okruženje na West Suffolk koledžu, ali je takođe nastavio sa radnom praksom jednom nedeljno u kompaniji Morgan Sindall kako bi nadopunio svoje teorijsko znanje. Iz perspektive poslodavaca, primanje učenika na radnu praksu pomaže im da prošire krug talentovanih ljudi koji po prvi put traže posao, dok istovremeno  mladima pružaju priliku da pokažu svoje sposobnosti i ojačaju samopouzdanje.

Ukoliko ste poslodavac koji želi da se poveže sa prosvetom, ili ste škola ili koledž koji želi da sarađuje sa lokalnim preduzećima, Careers and Enterprise Company vam nudi praktične onlajn resurse koji obuhvataju smernice i studije slučajeva kao podršku u ovom procesu.

Spoljni linkovi