Preduzetništvo i obrazovanje u ovoj oblasti nikada nije bilo važnije. Rast populacije mladih, zajedno sa rastućom nezaposlenošću mladih u mnogim zemljama, stavlja veći naglasak na otvaranje novih radnih mesta i preduzetničko ponašanje u okviru zapošljavanja. Tehnološka dostignuća preoblikuju naša radna mesta i menjaju način poslovanja, a globalna priroda poslovanja znači da će više mladih ljudi imati posao koji se prostire na različite kontinente i sektore. Zbog toga je važno da opremimo buduće generacije veštinama i razmišljanjima koja im trebaju za snalaženje u poslovnom svetu koji još uvek ne možemo predvideti.

Priprema učenika za budućnost

Buduća zapošljivost mladih će u velikoj meri zavisiti od toga kako se nastava i učenje prilagođavaju novim potrebama. Učenici će morati da budu inovativni, adaptivni, otporni i fleksibilni na tržištu rada koje se stalno razvija.

U poslednjih nekoliko godina došlo je do značajnog rasta popularnosti predmeta iz oblasti preduzetništva u Velikoj Britaniji i drugim zemljama zbog promena u nacionalnim obrazovnim politikama. Uključivanje preduzetničkog obrazovanja u stručne škole (TVET) važno je sredstvo u pripremi učenika za život izvan obrazovnih institucija.

Preduzetnički način razmišljanja u kombinaciji sa veštinama stečenim kroz stručne škole mogli bi biti savršeni recept za podršku budućem zapošljavanju učenika. Obrazovanje o preduzetništvu će učiniti mlade ljude zapošljivijim i preduzimljivijim u svom radu u postojećim organizacijama, u društvenom, javnom i privatnom sektoru.

Prednosti edukacije u oblasti preduzetništva

Kreiranje radnih mesta i zapošljavanje postaće ključni prioriteti za učenike i vlade u doglednoj budućnosti, rast ekonomija širom sveta biće podržan preduzetničkim razmišljanjem i preduzećima sledeće generacije.

Prema evidenciji Evropske komisije, obrazovanje o preduzetništvu može pozitivno uticati na lokalno tržišta rada i ekonomiju (Obrazovanje o preduzetništvu: vodič za vaspitače, 2014). Ulaganje u edukaciju o preduzetništvu je jedna od investicija sa najvećom stopom povraćaja na ulaganje u Evropi, gde isto istraživanje pokazuje da studenti koji se obrazuju u ovoj oblasti imaju tri do šest puta veću šansu da započnu sopstveni posao u budućnosti.

Učenici su srž nastave, a obrazovanje o preduzetništvu može im omogućiti preduzetnički način razmišljanja, što može dovesti do većeg uključivanja i angažovanja na osnovnim studijama. Učenje može biti zanimljivije kada je nadograđeno primerima iz realnog života i kada se pojedincima daje mogućnost da preuzmu kontrolu nad sopstvenim uspehom.

Kroz preduzetničke aktivnosti, učenici mogu dobiti ključne preduzetničke veštine kao što su kritično razmišljanje, rešavanje problema, komunikacija, rizikovanje i timski rad. Preduzetništvo može ponuditi alternativne puteve za mlade ljude, poboljšati njihove veštine, zapošljivost i povećati šanse za uspeh u životu, istovremeno podržavajući širi ekonomski i društveni razvoj.

Uključivanje obrazovanja u oblasti preduzetništva

Efektivno obrazovanje  u oblasti preduzetništva oslanja se na nastavnike i na kulturu nastavnih institucija. Nastavnicima je potreban širok spektar kompetencija za uspešno uključivanje preduzetništva u obrazovanje a u skladu sa nastavnim planom i programom, a to može podržati školsko okruženje u kome se podstiče rizik i gde je zapošljavanje kao rezultat učenja prioritet. Nastava o preduzetništvu ne daje odgovore, ali podržava učenike da identifikuju prava pitanja. Trebalo bi da ponera granice, ohrabruje učenike da kreativno razmišljaju i da budu dovoljno samouvereni u svoje sposobnosti da preuzmu rizike neophodne za uspeh. Kreativno okruženje mora takođe podržati neuspeh. Greške se često mogu pokazati kao najveće lekcije.

Budućnost zavisi od sledećih generacija, a visokokvalitetna nastava koja uključuje preduzetništvo biće suštinski deo njihovog uspeha. Aktivni umovi sutra oslanjaju se na vođstvo i podršku nastavnika danas, koji će im otvoriti svet mogućnosti.

Jesenje izdanje VEE magazina će se fokusirati na ulogu i značaj preduzetništva i obrazovanja u ovoj oblasti. Tokom oktobra, novembra i decembra ćemo podeliti niz komentara i primere dobre prakse u cilju inspirisanja i izazivanja diskusije i debate o ovoj važnoj oblasti stručnog obrazovanja.