Uključivanje učenika u razvoj nastavnog plana, zadataka, pa čak i politika škole ili koledža može poboljšati obrazovnu sredinu.

Ali o čemu trebaju uprava, nastavnici i osoblje razmišljati kada se uključuje glas učenika? Sastavili smo listu naših najboljih saveta za pomoć.

Omogućite dijalog

  • Kreiranje prostora za diskusiju je presudno. Da li se organizuju think tanks, fokus grupe, rasprave ili vremenski paneli za pitanja, cilj je da se odredi vrijeme i prostor za stimulisanje značajnog dijaloga između osoblja i učenika.
  • Što veća razmena postoji, to je veća verovatnoća postizanja korisnog uticaja učenika.
  • Otvorena diskusija u kojoj učenici osećaju mogućnost da govore iskreno može biti produktivnija od odgovoranja na pitanja zatvorenog tipa.
  • Proces uključivanja i saslušavanja glasa učenika će biti plodonosniji ako je u kontinuitetu, a ne nešto što se samo jednom organizuje. Potrebno je vreme i za učenike i za osoblje da nauče veštine potrebne za produktivne razgovore, tako da je potrebno dati vremena procesu.

Razmotrite uticaj na druge učenike

  • Primarna svrha uključivanja učenika može biti oblikovanje odluka rukovodećih timova i nastavnika, ali zapamtite: učenici utiču jedni na druge. Za učenike da čuju stavove i ideje drugih učenika može biti korisno samo po sebi.
  • Poboljšanje angažmana među učenicima širom škole stvaranjem kulture u kojoj je normalno da učenici sarađuju u obliku učenja. Ovo može podstaći razmišljanje i ojačati zajednicu.

Upravljanje rizicima

  • Uvođenje promene može uključivati preuzimanje rizika - naročito ako promena uključuje omogućavanje učenicima veću kontrolu nad okruženjem za učenje. Uloga rukovodećih timova i nastavnika bi trebala da bude da upravljaju rizicima i produktivno prenose glas učenika. Verujte da će preuzimanje rizika doneti pozitivne rezultate.
  • Nastavnicima će možda trebati da prođu obuku za učenje tehnika kako efikasno slušati i odgovarati učenicima. Razmislite pažljivo o tome šta učenici govore i kako se njihove ideje mogu realizovati.

Učite iz grešaka

  • Svi učenici su različiti, i sva obrazovna okruženja su različita. Neizbežno je da će neke inicijative i tehnike za uključivanje glasa učenika biti uspešnije od drugih. Saznajte iz iskustva o tome šta motiviše vaše učenike na angažman.
  • Može biti korisno da nastavnici razgovaraju između sebe kako bi razmotrili inicijative.

Predstavnici učenika

  • Kako da znate da li je mali odbor učenika dobar predstavnik ukupnog učeničkog tela? Vjerovatno ne možete. Možda je najbolje tretirati određene glasove učenika kao jedan od izvora dokaza koji se mogu koristiti za izgradnju slike razmišljanja ukupnog učeničkog tela.
  • Osim kreiranja učeničkih odbora i uloga predstavnika, takođe bi bilo korisno uključiti veći deo učenika na otvorenije i sveobuhvatnije diskusione forume.