Belfast Metropolitan koledž uživa znatan uspeh u oblasti glasa učenika. Koledžu je dodeljeno prvo mesto na britanskom takmičenju ''Learner Voice Practitioners Network'', dok je njihovo udruženje učenika finalista u Nacionalnoj uniji za učenike ''Udruženje učenika godine''.

Vocational Education Exchange razgovara sa Džim Vudsom, direktorom služe za uspeh učenika na Belfast Metropolitan koledžu:

Kako biste vi definisali "glas učenika"?

Glas učenika osigurava da su učenici uključeni u svaki aspekt života na koledžu ili školi. Jednostavno: "Ništa o njima, bez njih". Glas učenika podrazumeva osnaživanje učenika tako što pruža odgovarajuće načine da se saslušaju njihovi problemi, interesovanja i potrebe kako bi se osiguralo odlično iskustvo u obrazovanju za svakog učenika. Takođe se radi o izgradnji osećaja zajedništva između učenika, akademskog i pomoćnog osoblja i višeg rukovodstva.

Na koji način Belfast Metropolitan koledž pristupa glasu učenika?

Belfast Metropolitan koledž je uveo niz inicijativa kako bi osigurali da glas učenika zaista bude zastupljen u svim aspektiva života na koledžu:

  • Imamo udruženje učenika, koje omogućava učeničkom telu da komunicira sa rukovodstvom i upravnim odborima. Članovi udruženja učenika takođe doprinose komisijama za osiguranje kvaliteta.
  • Naš sistem predstavnika razreda znači da svaki razred izabere svog predstavnika. Ovi predstavnici se redovno sastaju sa direktorom nastavnog plana i šefom uspeha učenika kako bi pružili povratne informacije i uključili se u "Vi ste rekli, mi smo uradili" vežbu. Ova ključna vežba omogućava menadžmentu da pruži povratne informacije učenicima, odnosno da ih uputi kako se razvija rešavanje problema koje su pokrenuli.
  • Udruženje učenika koledža je uvelo i platformu za izražavanje učenika, uključujući inicijative za obuku i nagrade za nastavu koje su organizovane pod vodstvom učenika.
  • Takođe vršimo dvogodišnje ankete o zadovoljstvu učenika, omogućavajući koledžu da sveobuhvatno beleži i analizira povratne informacije učenika.
  • Časopis za učenike Belfast Metropolitan sadrži informacije o glasu učenika.

Koje su pogodnosti za učenike koji učestvuju u ovakvim aktivnostima?

Učenici vide vrednost u usvajanju liderskih uloga, a učešće u vannastavnim aktivnostima je posebna prednost za učenike koji žele nastaviti svoje obrazovanje. Pored razvoja liderskih i menadžment veština, primetili smo da učenici prikazuju impresivne veštine prezentovanja i javnog govora kroz učestvovanje u našem programu glasa učenika. Na kraju, učenici su prepoznali da kroz deljenje svoga mišljenja mogu oblikovati sopstvene predmete, kao i pomoći koledžu da identifikuje najbolju praksu u okviru predmeta, i na taj način osigurati da budući kao i trenutni učenici imaju koristi od toga.

Koji savet biste dali kolegama u drugim državama koji razmišljaju da počnu uključivati učenike na ovakav način?

Na praktičnom nivou, uspostavljanje tela poput udruženje učenika je dobar prvi korak. Na višem nivou, ključ za uspostavljanje efikasnog pristupa glasu učenika je osigurati posvećenost koledža u celini: od učenika, akademskog i pomoćnog osoblja, do višeg rukovodstva i menadžment tima. Kao koledž, prepoznali smo vrednost negovanja i kanalisanja nezavisnih povratnih informacija od učenika, posmatranje učenika kao bitnih aktera i osiguravanje da su spremni i da znaju kako da učine značajan doprinos razvoju Belfast Metropolitana.

Takođe smo razgovarali sa Luiz Mik, predsednicom udruženja učenika Belfast Metropolitan:

Kako funkcioniše udruženje učenika Belfast Metropolitana?

Udruženje učenika Belfast Metropolitana održava sastanke sa učenicima tokom čitave godine, na kojim podstiče pozitivne kao i negativne komentare koje udruženje može proslediti menadžement timu i akademskom osoblju. Mi takođe podstičemo i pitanja izvan formalnih sastanaka. Naš glas je bitan i kroz aktivnosti kao što je udruženje učenika imamo priliku da iskažemo svoje mišljenje.

Kako se učenici i nastavnici osećaju o deljenju svoga mišljenja?

Postaje nam sve ugodnije da delimo svoje stavove i učenici shvataju da je njihovo mišljenje vrednovano. Obuke koje su organizovane za učenike preko udruženja učenika su se pokazale od velike pomoći u tom pogledu. Što se tiče osoblja, otkrila sam da je većina veoma zainteresovana da sluša mišljenja učenika.

Šta je za tebe značilo to što si deo udruženja učenika Belfast Metropolitana?

U budućnosti bih želela da radim na rukovodećoj poziciji za šta će mi veštine koje sam razvila kao predsednica udruženja učenika zasigurno pomoći.

Da li je vaša obrazovna institucija nedavno uvela incijativu glas učenika? Ukoliko da, Vocational Education Exchange bi želeo da čuje vaša iskustva, izazove koje susrećete i prednosti za vašu instituciju. Podelite svoje mišljenja sa nama i kontaktirajte nas