Godine 2015. Glazgov Kelvin College, stručni koledž smešten u Škotskoj, i Državna politehnička škola za žene u indijskoj državi Andha Pradeš su dobili finansijska sredstva za podršku obrazovnog partnerstva u dizajnu i proizvodnji odeće. Ova sredstva obezbeđena su partnerstvom dve vladinih organizacije iz Velike Britanije i Indije: "UK India Education Research Initiative" (UKIERI) i "All India Council for Technical Education" (AICTE).  

Ovaj program je od samog početka bio usmeren na učenike, i sve aktivnosti su osmišljene kako bi se poboljšalo iskustvo učenja indijskih i škotskih učenika i osoblja. Upravo je pristup usmeren na učenike osigurao uspeh programa i dugoročnu održivost rezultata.

CILJ PROJEKTA

Cilj ovog projekta je bio da se stvore jedinstveni ishodi učenja za učenike i osoblje u obe škole. To je planirano da se ostvari kroz program uzajamnih poseta osoblja i učenika u Indiji i Škotskoj, kao i proširenje dijaloga i saradnje putem internet sistema i pomoću virtuelnih alata za učenje.

Dizajniranje odeće kao tema projekta zasnovana je na ideji zajedničkog rada učenika i na dizajnu i izradi kolekcije odeće koja odražava i indijske i škotske uzorke dizajna. U središtu ideje je stilizovani kašmirski češerasti uzorak, tzv. "paisley", kao kultni međunarodni uzorak nastao u Indiji a proslavljen kroz rad tkalja iz grada Pejsli u Škotskoj. Na kraju projekta postignuća učenika su prikazana kroz modne revije u Indiji i Škotskoj. Te modne revije su privukle medijsku pažnju obe zemlje. Naziv modnih revija je "Bombaj Mix".

ŠTA JE POSTIGNUTO PROJEKTOM

U tehničkom smislu, Glazgov Kelvin koledž je u skladu sa novim veštinama naučenim u Indiji promenio nastavni plan i program usmerenja za modni dizajn. Ove veštine se odnose na specijalističke tehnike koje se koriste u dizajnu i ručnoj proizvodnji indijske odeće. Učenice indijske Državne politehničke škole za žene u Gunturu stekle su nove veštine u korištenju online i virtuelnog softvera za dizajn koji će ubuduće primenjivati, a to će se odraziti i na nastavni plan i program ove škole. 

Međutim, projektom je postignuto mnogo više od sticanja tehničkih veština. Šest učenika i četiri zaposlena Glazgov Kelvin koledža proveli su sedam dana u Indiji, blisko sarađujući sa kolegama iz državne politehničke škole. Tamo su stekli jedinstveni uvid u njima dotad nepoznatu kulturu i razvoj odnosa. Učenicima je to pomoglo u razvoju ličnih sposobnosti i nesumnjivo orpinelo razvoju veština korisnim na tržištu rada.

Ubrzo nakon ove posete, osoblje iz indijske škole došlo je u Škotsku na nedjelju dana intenzivnih aktivnosti. Tokom te nedelje učestvovali su na časovima u Glazgov Kelvin koledžu, posetili neke poslodavce i susreli se sa ministrom škotske vlade. Ova poseta je kulminirala modnom revijom na kojoj su, kao i prethodno u Indiji, učeničke kreacije prikazane škotskoj javnosti i medijima. 

U skladu sa pristupom usmerenim na učenike, učenici Glazgov Kelvin koledža sami su planirali sve aspekte ove revije, uključujući i realizaciju revije i kolege koje izučavaju organizaciju događaja, audio, televizijsku, muzičku i scensku produkciju, učenike škole za frizere, kozmetičare i ugostitelje. Ovaj pristup je omogućio da se u realizaciju revije uključe učenici svih usmerenja. Sve u svemu, ovu reviju je realizovalo oko 150 učenika i 30 zaposlenih Glazgov Kelvin koledža; sve to ulazi u ishode učenja. 

Education Scotland, telo škotske vlade za prosvetnu inspekciju, ocenilo je ovaj projekat kao "izuzetan" – što je priznanje koje retko dodeljuju.

Sve u svemu, ovaj je projekat je pokazao da su, uprkos geografskim, društvenim i barijerama siromaštva i infrastrukture, učenje i razmena znanja najmoćnije sredstvo razvoja pojedinaca, zajednica i privrede.

Glazgov Kelvin koledž je snimio i kratki video u kojem govore ključni realizatori modne revije.