Pitanja su podeljena u četiri grupe. IELTS, Cambridge English, Payment i Visas/Documents/Travel.

1) IELT

Prijava

Q: Kako da prijavim test?
A: 
Prijava se vrši isključivo putem našeg sajta. Imajte na umu da su u ponudi različiti datumi za paper based i computer delivered testove. Svi datumi su dostupni kada kliknete na “Rezervišite ovde”, pored željenog formata testa.

Q: Zašto ne vidim više datuma za polaganje IELTS Academic ili IELTS General Training testa?
A: Proverite da li trenutno gledate datume samo za paper based test. Computer delivered IELTS se održava češće nego paper based IELTS, a datume možete proveriti na ovoj stranici.

Q: Da li mi je potreban neki lični dokument za prijavu?
A: Da, prilikom registracije je neophodno da dodate skeniran ili fotografisan važeći lični dokument. Podaci koje navedete u prijavi treba da budu istovetni kao na tom ličnom dokumentu, a njega ćete poneti sa sobom na dan polaganja za potrebe identifikacije. Državljani Republike Srbije mogu koristiti ličnu kartu ili pasoš. Kandidati koji nisu državljani zemlje u kojoj se odvija test moraju koristiti pasoš.

Q: Kako da dodam lični dokument nakon završene prijave?
A: Ako ste se prijavili za computer delivered test, neophodno je da se ulogujete na svoj nalog na portalu za kandidate, izaberete datum polaganja, pa kliknete na Test Taker karticu. Prikazaće se link “You need to upload identification document”,  na koji treba da kliknete i pratite upustva kako da dodate dokument. Ako ste se prijavili za paper based test, pošaljite skeniran ili fotografisan dokument na examinations@britishcouncil.rs.

Nakon prijave

Q: Kada ću dobiti raspored polaganja?
A:
 Ako ste se prijavili za computer delivered IELTS, sami ste definisali svoj raspored i on Vam je poslat po završetku prijave. U slučaju da ste se prijavili za paper based test, raspored će Vam biti poslat putem mejla, sedam do deset dana pre datuma održavanja testa. 

Q: Kako da platim test?
A: Pogledajte odgovore na pitanja koja kandidati često postavljaju o plaćanju, u sekciji “Plaćanje”.

Q: Na koji način mogu da podelim svoje rezultate sa nekom institucijom?
A: 
Tokom prijave možete navesti najviše pet institucija sa kojima želite da podelite svoje rezultate čim oni budu objavljeni. Ako se željena institucija nalazi u bazi institucija koje imaju pristup sistemu za elektronsku proveru rezultata IELTS testa, Vaši rezultati će sa njima biti podeljeni na ovaj način. Ukoliko im nije omogućen ovakav pristup rezultatima, papirna kopija Vašeg sertifikata će im biti poslata poštom, besplatno. Sve do datuma objavljivanja rezultata, ovim povodom nam se možete obratiti i putem mejla. Zahtevi za slanje kopija sertifikata nakon objavljivanja rezultata podrazumevaju naplaćivanje takse za ovu uslugu. Više o tome vidite u delu “Nakon testa”.

Na dan testa

Q: Kada treba da budem na lokaciji održavanja testa?
A: 
Registracija kandidata počinje otprilike 30 minuta pre najavljenog početka testa. Ne zaboravite da ponesete sa sobom lični dokument koji ste koristili prilikom registracije. Srećno!

Q: Moj usmeni deo testa je u prostorijama British Council-a. Koliko je udaljena lokacija pismenih delova testa koji se rade putem računara?
A: 
Ne brinite – ove dve lokacije su udaljene 25 minuta laganim hodom. Raspored je napravljen tako da svaki kandidat ima dovoljno vremena da stigne u predviđeno vreme, bez obzira na lokaciju polaganja.

Q: Želim da uložim žalbu u vezi sa održanim testom. Kako to da uradim?
A: 
Žao nam je što osećate potrebu da uložite žalbu. Naše osoblje čini sve da na dan polaganja testa sve prođe u najboljem redu. Ako želite da uložite žalbu, to možete učiniti isključivo na dan održavanja testa, tako što ćete se obratiti našem osoblju.

Nakon testa

Q: Kada mogu da očekujem svoje rezultate?
A: Ukoliko ste polagali computer delivered IELTS, rezultati će biti objavljeni na portalu za kandidate nakon tri do pet dana od datuma održavanja testa. Ako ste polagali paper based IELTS, rezultati će biti objavljeni na portalu za kandidate nakon 13 dana. Dan nakon što rezultati budu objavljeni, sertifikat se Post Express-om šalje na adresu koju ste naveli tokom registracije.

Q: Želim da promenim adresu na koju će mi stići sertifikat. Kako?
A: Pošaljite nam informacije o novoj adresi na examinations@britishcouncil.rs. Ovakva promena moguća je do dana kada se objave rezultati.

Q: Nisam zadovoljan/zadovoljna svojim rezultatima. Kako mogu da uložim žalbu?
A: 
Možete uložiti žalbu do četiri nedelje od datuma kada su rezultati objavljeni. Ovo je proces ponovnog pregledanja Vaših odgovora, a imajte u vidu da ne postoji opcija uvida u odgovore koje ste dali. Neophodno je da popunite formular Enquiry on Results i uplatite taksu u iznosu od 10000 RSD. Možete se opredeliti za ponovno pregledanje jednog ili više delova testa u okviru ove takse. Ishod ponovnog pregledanja Vašeg testa će Vam biti poznat za jednu do tri nedelje. Ocena može ostati ista ili se popraviti. Ukoliko se ocena popravi, neophodno je da nam dostavite postojeći sertifikat, a mi ćemo Vam izdati novi, sa izmenjenom ocenom. Taksa bi u tom slučaju bila refundirana kandidatu.

Q: Na koji način mogu da podelim svoje rezultate sa nekom institucijom?
A: Savetujemo kandidatima da čuvaju sertifikat koji je poslat direktno njima i pružaju ga samo na uvid, jer se kandidatima izdaje samo jedan sertifikat nakon polaganja. Ako želite da na zvanični način podelite rezultate sa nekom institucijom, pošaljite nam popunjen formular Additional Test Report Form. Tada ćemo proveriti da li ta institucija ima elektronski pristup rezultatima IELTS testa i, ukoliko je to slučaj, podeliti Vaše rezultate sa njima na ovaj način, besplatno. Ukoliko institucija nema elektronski pristup rezultatima, možemo izdati fizičku kopiju sertifikata i poslati poštom (1000 RSD po kopiji) ili DHL kurirskom službom (3000 RSD po kopiji). 

Q: Polagao/Polagala sam IELTS pre više od dve godine. Kako mogu da dobijem sertifikat?
A: 
IELTS sertifikati važe dve godine od datuma polaganja testa. Nakon isteka ovog roka nije moguće izdavati bilo kakve potvrde u vezi sa polaganim testom.

Q: Kako da proverim zašto mi sertifikat još uvek nije stigao?
A: 
Kontaktirajte nas kako bismo Vam prosledili podatke o pošiljci. Ukoliko se sertifikat u međuvremenu vrati na našu adresu, mi ćemo Vas kontaktirati.

2) CAMBRIDGE ENGLISH

Prijava

Q: Kako da prijavim ispit?
A: 
Prijava se vrši isključivo putem našeg sajta, u toku registracionog perioda ili produžene prijave

Q: Koji datumi su mi na raspolaganju i koja je cena polaganja?
A: Datume i cene možete videti putem ovog linka.

Q: Kako da platim test?
A: 
Pogledajte odgovore na pitanja koja kandidati često postavljaju o plaćanju u sekciji “Plaćanje”.

Nakon prijave

Q: Kada ću dobiti raspored polaganja?
A: 
Raspored će biti poslat kandidatima putem mejla, otprilike dve nedelje pre datuma održavanja ispita, odnosno školama stranih jezika, ukoliko su ih one prijavile.

Na dan testa

Q: Kada treba da budem na lokaciji testa?
A: Registracija kandidata počinje otprilike 30 minuta pre najavljenog početka ispita. Potrebno je da ponesete sa sobom lični dokument. Srećno!

Q: Želim da uložim žalbu u vezi sa održanim ispitom. Kako to da uradim?
A:
 Žao nam je što osećate potrebu da uložite žalbu. Naše osoblje čini sve da na dan polaganja ispita sve prođe u najboljem redu. Ako želite da uložite žalbu, to možete učiniti isključivo na dan održavanja ispita, na ispitnoj lokaciji, tako što ćete se obratiti našem osoblju.

Nakon testa

Q: Kada mogu da očekujem svoje rezultate?
A: 
Ukoliko ste polagali computer delivered ispit, rezultati će biti dostupni putem portala za kandidate, kroz dve do tri nedelje. Ako ste polagali paper based ispit, rezultati će biti objavljeni kroz četiri do šest nedelja, na portalu za kandidate.

Q: Kada mogu da očekujem svoj sertifikat?
A: 
Sertifikati obično budu dostupni za preuzimanje nakon što prođe četiri do osam nedelja od objavljivanja rezultata. Kada oni budu spremni, kandidati, odnosno škole stranih jezika koje su ih prijavile, će o mogućim načinima preuzimanja biti obavešteni putem mejla.

Q: Kako mogu da preuzmem sertifikat tokom COVID-19?
A: 
Trenutno je omogućeno samo slanje Post Express-om. Molimo Vas da nas kontaktirate putem mejla (examinations@britishcouncil.rs), navedete koji ste ispit i kada polagali, i pošaljete nam ime i prezime primaoca, adresu, grad i broj telefona primaoca. Nakon što nas obavestite o ovim podacima, sertifikat će biti poslat prvom prilikom kada naši zaposleni budu imali pristup kancelariji.

Q: Kako da proverim zašto mi poslat sertifikat još uvek nije stigao?
A: 
Kontaktirajte nas kako bismo Vam prosledili podatke o pošiljci. Ukoliko se sertifikat u međuvremenu vrati na našu adresu, mi ćemo Vas kontaktirati.

Q: Nisam zadovoljan/zadovoljna svojim rezultatima. Kako mogu da uložim žalbu?
A: 
Ukoliko želite da uložite žalbu na rezultat svog ispita, tu žalbu u Vaše ime mora podneti British Council. Proces se sastoji od dve faze – ponovno prebrojavanje poena (obavezna za sve kandidate koji ulažu žalbu) i ponovno pregledanje. Takse zavise od ispita koji je polagan. Molimo Vas da nam se ovim povodom obratite što je pre moguće, kako bismo Vas uputili dalje. Imajte u vidu da za svaki ispit postoji određeni datum do kojeg je moguće uložiti žalbu na rezultate.

3) PLAĆANJE

IELTS

Q: Kako da platim za computer delivered IELTS test?
A: Plaćanje možete izvršiti putem portala za kandidate, u roku od tri dana od datuma prijave.

Q: Kako da platim za paper based IELTS test?
A: 
Plaćanje možete izvršiti putem portala za kandidate, u roku od pet radnih dana od datuma prijave.

Q: Šta će se desiti ukoliko ne izvršim plaćanje u zadatom roku?
A:
 Sve neizmirene prijave biće obrisane iz sistema, nakon što istekne rok za plaćanje.

Q: Kako da dobijem potvrdu o plaćanju?
A: Ako ste uplatu izvršili putem kartice, na Vašu mejl adresu je već poslat automatski mejl koji to potvrđuje. Ukoliko ste platili putem fakture koju smo Vam izdali, potvrdu ćete dobiti putem mejla, kada uplata bude vidljiva na računu British Council-a.

Q: Mogu li da platim preko ebanking sistema?
A:
 Ne. Pogledajte više o plaćanju putem fakture u delu “Plaćanje putem fakture”.

Q: Imam problem sa online uplatom. Šta da uradim?
A: Pokušajte da obrišete keš memoriju, pa da pokušate ponovo. Imajte u vidu da su dozvoljena samo tri pokušaja online plaćanja. Ako naiđete na isti problem pri drugom pokušaju, napravite sliku greške i pošaljite je na examinations@britishcouncil.rs.

Cambridge english

Q: Kako da platim karticom za Cambridge English ispit?
A: 
Onlajn plaćanje je moguće samo dok je registracija kandidata u toku. Ukoliko zatvorite portal za registraciju, nećete moći da se vratite i ponovo pokušate da izvršite uplatu.

Q: Izabrao/Izabrala sam opciju Pay Offline. Kako mogu da nastavim plaćanje?
A: Trenutno je moguće izvršiti plaćanje samo putem fakture. Pogledajte više o takvom plaćanju u delu “Plaćanje putem fakture”. Ako ipak želite da platite karticom, molimo Vas da nam pošaljete zahtev na examinations@britishcouncil.rs.

Q: Izabrao/Izabrala sam opciju Pay Offline, ali sad ipak hoću da platim karticom online. Kako to da uradim?
A: Kada se jednom izabere opcija “pay offline”, više nije moguće platiti online. Kako bismo Vam ovo omogućili, neophodno je da poništimo prijavu i omogućimo Vam ponovo da se prijavite, pa da u toku registracije izvršite uplatu. Molimo Vas da nas kontaktirate na examinations@britishcouncil.rs

Q: Kako da dobijem potvrdu o plaćanju?
A: 
Ako ste uplatu izvršili putem kartice, na Vašu mejl adresu je već poslat automatski mejl koji to potvrđuje. Ukoliko ste platili putem fakture koju smo Vam izdali, potvrdu ćete dobiti putem mejla, kada uplata bude vidljiva na računu British Council-a.

Q: Mogu li da platim preko ebanking sistema?
A: Ne. Pogledajte više o plaćanju putem fakture u delu “Plaćanje putem fakture”.

Q: Šta će se desiti ukoliko ne izvršim plaćanje u zadatom roku?
A: 
Sve neizmirene prijave biće obrisane iz sistema, nakon što istekne rok za plaćanje, tj. registracioni period se završi.

Q: U cenu je uračunata taksa od 4000 RSD. Zašto?
A: Registracija se vrši u toku tačno određenog perioda. Nakon što se taj period završi, prijava se može produžiti, ali se zaračunava taksa za kasnu prijavu u iznosu od 4000 RSD.

4) VIZE, DOKUMENTA, TRANZIT

Q: Potrebna mi je pomoć u vezi sa vizom/dokumentima/letom za Ujedinjeno Kraljevstvo.
A: British Council je međunarodna organizacija za kulturne odnose i obrazovanje iz Ujedinjenog Kraljevstva. Naše aktivnosti usmerene su na oblasti umetnosti i kulture, engleskog jezika, obrazovanja i civilnog društva. Iz tog razloga Vam ne možemo pomoći sa pitanjima u vezi sa vizama, dobijanjem i produžavanjem zvaničnih dokumenata ili savetima u vezi sa tranzitom u okviru ili preko Ujedinjenog Kraljevstva. Predlažemo da kontaktirate ambasadu ovim povodom (+381113060900) ili da posetite neki od ovih sajtova: TLScontact, GOV.uk.