Liceulice je medij koji je jedinstven na našoj medijskoj sceni, od strane publike prepoznat ne samo po kvalitetnom sadržaju već i po dodatnoj vrednosti koju pruža – biznis model Liceulice podrazumeva ekonomsku podršku osobama iz marginalizovanih grupa. Pored toga što zapošljavamo ljude koji se iz niza socijalnih i ekonomskih razloga nalaze na marginama društva, trudimo se da kroz sadržaj adresiramo teme od javnog značaja koje nisu uvek u centru pažnje i u fokusu dnevnih medija – teme poput ekologije, socijalnih i ekonomskih prava, javnih dobara, prava osoba sa invaliditetom, rodno zasnovane diskriminacije, i dr.
Nakon 14 godina rada i preko 100 objavljenih izdanja magazina, znamo da je naš pristup novinarstvu, analitički, društveno angažovani pristup koji podstiče građanski aktivizam i kritičko mišljenje, nešto što publika u regionu prepoznaje kao vrednost i neophodnost. S druge strane, svesni smo da se medijska scena usled razvoja tehnologije menja iz dana u dan, i da je potrebno učenje i prilagođavanje kako bi se iz novih alata i resursa izvukao maksimum i kako bi se došlo do publike koja odrasta u jednom novom, hiperpovezanom svetu. Kao i veliki broj medija na Zapadnom Balkanu, suočeni smo sa nizom kriza koje su obeležile 21. vek, od rastuće društvene polarizacije i nepoverljivosti, preko ekonomske nestabilnosti i problema sa održivošću, do nedostatka sistemske podrške za rad medija. Međutim, uloga medija u kreiranju i održavanju demokratskih i transparentnih društava i dalje je ista, a činjenicu da je ta uloga u velikoj meri prešla i u domen društvenih mreža i digitalnog novinarstva ne smemo da ignorišemo.
Cilj našeg projekta – Digital Breakthrough, pre svega, jeste rad na uključivanju šire publike kroz upotrebu novih tehnologija i interaktivnih i multimedijalnih sadržaja putem društvenih mreža i drugih platformi. Ono što nam je omogućeno kroz podršku programa Western Balkans Media for Change našoj inicijativi jeste da posvetimo dodatno vreme, pažnju i resurse upravo prilagođavanju naših sadržaja što široj i različitijoj publici – uključujući mlade i publiku koja još uvek možda nije došla u dodir sa našim štampanim izdanjem, ali i slepe i slabovide, publiku kojoj su brojni sadržaji i informacije uskraćeni na domaćoj kulturnoj i medijskoj sceni. U tom smislu, najveća vrednost koju smo dobili jeste podrška za ozbiljan i sveobuhvatan rad naše redakcije na inovativnom digitalnom razvoju, rad sa mladim dizajnerima/kama i kreatorima/kama sadržaja, kao i rad na uvođenju text-to-speech softvera koji će slepim i slabovidim osobama, ali i starijima i brojnim drugim članovima našeg društva omogućiti pristup našim tekstovima.
Posebno nam je značajno i to što smo kroz projekat podigli naše kapacitete kroz razumevanje digitalnog okruženja ali i kapacitete same organizacije kroz mentorski rad i angažman mlade stažistkinje. Sistematične obuke za mlade novinare i novinarke, ne samo u smislu upoznavanja sa radom u redakciji i praktičnog rada u medijma, već i sa našim vrednostima kada su u pitanju etičko izveštavanje o marginalizovanim grupama, analitički odnos prema kontekstu i društvenim i ekonomskim okolnostima u kojima se “vesti” dešavaju, i izveštavanja o pozitivnim primerima, primerima dobre prakse i tzv. “solutions” novinarstvu nama je od presudnog značaja jer će od rada sa mladima zavisiti budućnost i održivost medija na Zapadnom Balkanu.
Dunja Karanović, redakcija Liceulice