The Liceulice team celebrating the publication of the 100th issue of the Liceulica magazine

Liceulice je medij koji je jedinstven na našoj medijskoj sceni, od strane publike prepoznat ne samo po kvalitetnom sadržaju već i po dodatnoj vrednosti koju pruža – biznis model Liceulice podrazumeva ekonomsku podršku osobama iz marginalizovanih grupa. Pored toga što zapošljavamo ljude koji se iz niza socijalnih i ekonomskih razloga nalaze na marginama društva, trudimo se da kroz sadržaj adresiramo teme od javnog značaja koje nisu uvek u centru pažnje i u fokusu dnevnih medija – teme poput ekologije, socijalnih i ekonomskih prava, javnih dobara, prava osoba sa invaliditetom, rodno zasnovane diskriminacije, i dr.

Nakon 14 godina rada i preko 100 objavljenih izdanja magazina, znamo da je naš pristup novinarstvu, analitički, društveno angažovani pristup koji podstiče građanski aktivizam i kritičko mišljenje, nešto što publika u regionu prepoznaje kao vrednost i neophodnost. S druge strane, svesni smo da se medijska scena usled razvoja tehnologije menja iz dana u dan, i da je potrebno učenje i prilagođavanje kako bi se iz novih alata i resursa izvukao maksimum i kako bi se došlo do publike koja odrasta u jednom novom, hiperpovezanom svetu. Kao i veliki broj medija na Zapadnom Balkanu, suočeni smo sa nizom kriza koje su obeležile 21. vek, od rastuće društvene polarizacije i nepoverljivosti, preko ekonomske nestabilnosti i problema sa održivošću, do nedostatka sistemske podrške za rad medija. Međutim, uloga medija u kreiranju i održavanju demokratskih i transparentnih društava i dalje je ista, a činjenicu da je ta uloga u velikoj meri prešla i u domen društvenih mreža i digitalnog novinarstva ne smemo da ignorišemo.

Cilj našeg projekta – Digital Breakthrough, pre svega, jeste rad na uključivanju šire publike kroz upotrebu novih tehnologija i interaktivnih i multimedijalnih sadržaja putem društvenih mreža i drugih platformi. Ono što nam je omogućeno kroz podršku programa Western Balkans Media for Change našoj inicijativi jeste da posvetimo dodatno vreme, pažnju i resurse upravo prilagođavanju naših sadržaja što široj i različitijoj publici – uključujući mlade i publiku koja još uvek možda nije došla u dodir sa našim štampanim izdanjem, ali i slepe i slabovide, publiku kojoj su brojni sadržaji i informacije uskraćeni na domaćoj kulturnoj i medijskoj sceni. U tom smislu, najveća vrednost koju smo dobili jeste podrška za ozbiljan i sveobuhvatan rad naše redakcije na inovativnom digitalnom razvoju, rad sa mladim dizajnerima/kama i kreatorima/kama sadržaja, kao i rad na uvođenju text-to-speech softvera koji će slepim i slabovidim osobama, ali i starijima i brojnim drugim članovima našeg društva omogućiti pristup našim tekstovima.

Posebno nam je značajno i to što smo kroz projekat podigli naše kapacitete kroz razumevanje digitalnog okruženja ali i kapacitete same organizacije kroz mentorski rad i angažman mlade stažistkinje. Sistematične obuke za mlade novinare i novinarke, ne samo u smislu upoznavanja sa radom u redakciji i praktičnog rada u medijma, već i sa našim vrednostima kada su u pitanju etičko izveštavanje o marginalizovanim grupama, analitički odnos prema kontekstu i društvenim i ekonomskim okolnostima u kojima se “vesti” dešavaju, i izveštavanja o pozitivnim primerima, primerima dobre prakse i tzv. “solutions” novinarstvu nama je od presudnog značaja jer će od rada sa mladima zavisiti budućnost i održivost medija na Zapadnom Balkanu.

Dunja Karanović, redakcija Liceulice