Ekipa Fabrike Kreativnosti je dugo razvijala ideju kako da audio podkasti budu multimedijalni i interesantni i za osobe koje možda ne vole da slušaju podkaste, ali ih naše teme interesuju. Kao osobe koje prvenstveno vole zvuk i slikanje slika zvukom nismo hteli da to bude standardni video podkast. Ideja Fabrike kreativnosti i jeste da pristupamo važnim društvenim temama kreativno i na drugačije načine i to nam je bila glavna ideja kada smo počeli da razvijamo vizualne podkaste. Takvi podkasti su retki. Kombinuju storytelling, audio i vizuelne elemente i scrollytelling – pričanje priče kroz skrolovanje. Iziskuju od autorki prvo da kreiraju interesantan podkast, a zatim da tu audio priču transformišu u vizuelne elemente.
Ova inovativna kombinacija pruža našoj zajednici priliku da se edukuje o ključnim temama kroz zanimljivu i zabavnu prezentaciju. Za takvo nešto bila nam je potrebna podrška kao i poverenje drugih profesionalaca i profesionalki iz naše i profesija sličnih našoj, da ideja koju imamo zaista vredi razvoja.
Tako dolazimo do našeg projekta ‘Multimedia Storytelling Innovations: revolutionising podcast production’ i podrške koju smo za njega dobili kroz Western Balkans Media for Change program.
Kroz projekat koji smo imali u ovom prvom ciklusu programa za validaciju biznis ideja naučile smo koji su to alati koji nam pomažu da razradimo i ispitamo da li je biznis ideja koju imamo interesantna i našoj zajednici i publici, a podrška koju smo dobili pomogla nam je da napravimo prve korake u realizaciji te ideje. Rad sa mentorom pomogao nam je ne samo kada je u pitanju ova konkretna tema, već i neka druga pitanja koja smo imali kada je u pitanju dalji razvoj Fabrike Kreativnosti kao biznisa i kao medija. Ključni rezultat validacije naše biznis ideje i novi multimedilajni sadržaj podkasta Umologija – podkasta koji donosi priče o tome kako sistem u kom živimo utiče na nas i kako da u njemu budemo dobro, moći ćete da pratite od avgusta (tako da, stay tuned!).
Rad na ovom projektu, razvoj narativnog audio ali i vizuelnog storytellinga doveo je i do razvoja drugih elemenata u Fabrici Kreativnosti: kako bi kreirali interesantnije audio podkaste napravile smo dva vodiča: „Kako intervjuisati za kreiranje narativnih sadržaja“ koji povezuje nekoliko tehnika intervjuisanja i „Pričanje (novinarske) priče: kako kreirati narativne sadržaje kombinovanjem novinarskih i književnih pristupa“. Nadamo se da ćemo našim radom inspirisati i druge i rado ćemo podeliti naše uvide i stečena iskustva.
Podrška programa Western Balkans Media for Change omogućava malim i profesionalnim medijskim inicijativama poput Fabrike Kreativnosti da izgrade poverenje sa svojom publikom u vremenu kada je publika preplavljena informacijama sa mnogih (često neproverenih ili neobejktivnih) različitih izvora. Program Business Validation Booster nama u Fabrici kreativnosti jako puno znači – ne samo što nam je pružio alate da razradimo biznis ideju, već nam je pružio i priliku da potvrdimo da je ideja koju imamo interesantna i inovativna.
Uz ovu podršku, Fabrika Kreativnosti može da nastavi sa svojim inovativnim projektima, pružajući kvalitetan i pouzdan sadržaj koji informiše, inspiriše i edukuje našu zajednicu.